Corona richtlijnen

Protocol Corona maatregelen

1. RIVM richtlijnen:
  • Tussen aanwezigen moet 1 ½ meter afstand worden bewaard.
  • Kinderen van 12 jaar en jonger hoeven geen 1 ½ maar 2 meter afstand bewaren.
  • Stichting VoorDoor meldt zich bij de GGD indien er corona vermoed wordt bij een aanwezigen.
  1. Fysiek contact
    • Iedereen wast zijn/haar handen meerdere keren per dag, tenminste 20 seconden, Geen handen schudden, hoesten/niezen in de elle boog.
  2. Hygiëne maatregelen
  • De hygiënemaatregelen hangen bij de buitendeur en bij de deur voordat je de toiletruimte betreed.
  • Bij beide deuren staat desinfecterende handgel die de aanwezigen elke keer bij het betreden van de ruimte dienen te gebruiken.
  1. Schoonmaak
  • Voordat er nieuwe bezoekers komen worden de ruimtes intensief gereinigd. Extra aandacht is er voor de deurklinken, handvaten van de kasten, tafels en stoelleuningen.
  • De toilet ruimte wordt meerdere malen per dag extra schoongemaakt.
  1. Aanmelding
    • Voor de vrijdag dient men zich aan te melden, wij houden ons aan de richtlijnen en kunnen daarom niet meer dan 15 personen in 1 keer ontvangen. (op veilige afstand)
    • Voor alsnog is dit op de dinsdag niet van toepassing, omdat het aantal bezoekers nooit boven de 10 personen komt. Zodra dit wel het geval is zullen wij de maatregelen aanpassen.
    1. Vaste zitplaatsen
      • Zowel op de vrijdag als ook op de dinsdag hebben we vaste zitplaatsen. Dat scheelt schoonmaak werkzaamheden en is duidelijk voor iedereen.
    2. Maaltijden
      • De maaltijden worden bereidt door 2 personen, wij dragen daarbij handschoenen, uit extra hygiëne oogpunt.
      • De maaltijden worden door ons opgeschept, daarna kunnen de aanwezigen één voor één de maaltijd op halen vanaf het uitdeelpunt.
    3. Regels
      • Voor een stichting die met heel weinig regels al heel wat jaren goed functioneert, is dit een hele lijst.
      • Ik wil er even aan toevoegen, dat wij deze regels moeten handhaven.
      • Echter de belangrijkste regel van allemaal vinden wij nog steeds, heb respect voor elkaar, laat een ieder in zijn/haar waarde en oordeel niet. Wij zijn allemaal mensen en ieder mens is van waarde.
      • Namens het bestuur van Stichting VoorDoor wensen wij u/jou een fijn verblijf in onze accommodatie en blijf gezond.