Wie zijn wij

Wie zijn wij ?

Alex Schepel, voorzitter van Stichting VoorDoor, is ervaringsdeskundige in de generatie armoede en sociale uitsluiting,
Ina Sterkenburg, secretaresse van Stichting VoorDoor, is doktersassistente. Tiny Meijer, penningmeester van Stichting VoorDoor, is een Budget coach en geeft talenten trainingen bij Compaen Veendam.

Het begint allemaal bij de Talenten Training van Compaen. info

Na het volgen van de Talenten Training gaan een aantal deelnemers weer aan de slag, het zei als vrijwilliger of een betaalde baan. De energie en vechtlust is bij deze deelnemers terug en zij kunnen op eigen kracht weer verder.

Een gedeelte van de deelnemers had behoefte om na afloop van de training elkaar energie te blijven geven en wilden graag een ontmoetingsplek. Om aan deze behoefte te voldoen werd er een brainstorm lunch georganiseerd bij Compaen, hier kon je wensen en ideeën kenbaar maken. Verschillende keren hebben we vergaderd bij Compaen, duidelijk werd dat we een huis nodig hadden.

Waar vind je dit en wie gaat dit betalen en hoe gaan we dit verder invullen. Er zijn een aantal zeer gemotiveerde  deelnemers opgestaan en hebben de schouders eronder gezet. Zij hebben hun talenten gebruikt om vanuit hun eigen kracht en met een grote dosis eigenwaarde ontmoetingscentrum VoorDoor te verwezenlijken, onze huiskamer. meer informatie.

De familie Meijer heeft in december 2014 een showroom achter hun huis gekocht. Hier is een tuinkamer gecreëerd, de ontmoetingsplaats van VoorDoor. Vanaf 14.00 uur is er gelegenheid om binnen te lopen bij VoorDoor, in de winter brandt de kachel, in de zomer staan de stoelen buiten en de deuren lekker open.

De koffie staat klaar en wordt door de bezoekers gemaakt, ben je voor het eerst dan wordt je wegwijs gemaakt waar alles staat. Ook in dit geval telt natuurlijk onze regel, alles mag, bijna niets moet.

Na het avondeten, die we gezamenlijk hebben bereid, wordt er samen af gewassen en opgeruimd. Er wordt geprobeerd zoveel mogelijk te variëren met de maaltijd, maar wel altijd zonder pakjes en zoveel mogelijk vers. Het uitgangspunt is met weinig geld een heerlijke maaltijd bereiden. Na het eten wordt er koffie gedronken en gaan we vaak een gezelschapsspel doen. We hebben ook andere spellen, om elkaar uit te dagen of gesprekken uit te lokken, b.v. het omdenkspel en hoe ist.

De kracht van VoorDoor is:

• het samenzijn, samen met en voor de mensen.
  • onbevooroordeeld accepteren van elkaar
  • we zijn geen club maar familie
  • je hoort erbij
  • met een lach en een traan